بایدن در اقدامی تاریخی، دریاسالار لیزا فرانچتی را به عنوان اولین زن رهبری نیروی دریایی معرفی کرد


پرزیدنت بایدن دریاسالار لیزا فرانچتی را برای رهبری نیروی دریایی انتخاب کرده است، انتخابی بی سابقه که در صورت تایید، او را به اولین زن رئیس پنتاگون و اولین عضو زن در ستاد مشترک ارتش تبدیل می کند.

تصمیم بایدن برخلاف توصیه رئیس پنتاگون است. اما فرانچتی، معاون فعلی عملیات نیروی دریایی، دارای تجربه فرماندهی و اجرایی گسترده است و از سوی خودی ها به عنوان گزینه برتر برای این شغل شناخته می شود.

آقای بایدن در بیانیه ای در روز جمعه به اهمیت تاریخی انتخاب خود اشاره کرد و گفت که “در طول دوران حرفه ای خود، دریاسالار فرانچتی تخصص زیادی در هر دو عرصه عملیاتی و سیاسی از خود نشان داده است.”

لیزا فرانچتی
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش

جیم کلیولند / نیروی دریایی ایالات متحده از طریق AP


وزیر دفاع لوید آستین توصیه کرد که آقای بایدن آد را انتخاب کند. چندین مقام آمریکایی ماه گذشته گفتند ساموئل پاپارو، فرمانده فعلی ناوگان دریایی اقیانوس آرام. اما در عوض، آقای بایدن پاپارو را برای رهبری فرماندهی هند و اقیانوس آرام آمریکا معرفی کرد.

یک مقام ارشد دولت گفت که آقای بایدن فرانچتی را بر اساس طیف وسیعی از تجربیاتش در دریا و ساحل، از جمله تعدادی از مشاغل سطح بالای سیاسی و اداری که به او دانش عمیقی در مورد بودجه و مدیریت بخش می دهد، انتخاب کرد.

در همان زمان، این مقام رسمی اذعان کرد که آقای بایدن ماهیت تاریخی این نامزدی را درک می کند و معتقد است فرانچتی الهام بخش ملوانان، اعم از زن و مرد خواهد بود. این مقام پیشتر به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد زیرا نامزدی علنی نشده بود.

نامزدی فرانچتی به فهرست صدها حرکت نظامی خواهد پیوست که نگهداری می شوند توسط سناتور جمهوریخواه تامی توبرویل از آلاباما. او تأییدیه افسران نظامی را در اعتراض به سیاست وزارت دفاع مبنی بر پرداخت هزینه سفر در زمانی که یک سرباز باید برای سقط جنین یا سایر مراقبت های باروری به خارج از ایالت برود، مسدود کرد.

آقای بایدن در بیانیه خود از توبرویل به دلیل اولویت دادن به برنامه سیاسی داخلی خود بر آمادگی نظامی انتقاد کرد.

بایدن گفت: «کاری که سناتور توبرویل انجام می دهد نه تنها اشتباه است، بلکه خطرناک است. او توانایی ما را برای اطمینان از اینکه ارتش ایالات متحده بزرگترین نیروی جنگی در تاریخ جهان باقی می ماند، به خطر می اندازد. و همکاران جمهوریخواه او در سنا این را می دانند.

فرانچتی قرار است از ماه آینده به عنوان سرپرست نیروی دریایی خدمت کند. مایکل گیلدی، افسر ارشد فعلی نیروی دریایی، طبق برنامه بازنشسته خواهد شد.

چندین زن به عنوان منصوبان سیاسی به عنوان منشی خدمت سربازی خدمت کرده اند، اما هرگز به عنوان عالی ترین افسر یونیفرم پوش آنها خدمت نکرده اند. آگهی. لیندا ال. فاگان او در حال حاضر فرمانده است از گارد ساحلی با این حال، او یکی از اعضای ستاد مشترک نیست. گارد ساحلی بخشی از وزارت امنیت داخلی است، نه پنتاگون.

خبرهایی که در ماه گذشته مبنی بر توصیه رئیس دفاع به پاپارا وجود داشت، بسیاری را در پنتاگون متعجب کرد، زیرا مدت‌ها تصور می‌شد که فرانچتی در صف پست عالی نیروی دریایی است.

آستین روز جمعه در بیانیه ای از این نامزدی ستایش کرد و گفت: “من بسیار مفتخرم که دریاسالار فرانچتی به عنوان اولین زن رئیس عملیات نیروی دریایی و عضوی از ستاد مشترک ارتش نامزد شده است، جایی که او به الهام بخشیدن به همه ما ادامه خواهد داد.”

او به عنوان یک افسر جنگ سطحی، در تمام سطوح فرماندهی کرد و ناوگان ششم ایالات متحده و نیروی دریایی ایالات متحده در کره را رهبری کرد. او دومین زنی بود که به عنوان دریاسالار چهار ستاره ارتقا یافت و چندین استقرار از جمله فرماندهی یک ناوشکن دریایی و دو دوره به عنوان فرمانده یک گروه ضربتی ناو هواپیمابر داشت.

دیدگاهتان را بنویسید