سمت زشت رژیم کتو

پیروی از رژیم کتوژنیک مؤثرترین راه برای ورود به کتوزیس است که شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و جایگزین کردن آن با چربیها، مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم است. این عوارض، عموماً کمتر و خفیفتر از عوارض داروهای ضد صرع یا جراحی است. رژیم کتوژنیک یا کتو حتی ممکن است در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر از بدن شما محافظت کند. وقتی این اتفاق میافتد، بدن شما بیشتر از سوزاندن چربی برای ت تأمین انرژی مورد نیاز خود استفاده میکند. این رژیم علاوه بر کمک به کاهش وزن، از بسیاری از بیماریها جلوگیری میکند. در همین شکل سپس از مدت کوتاهی متوجه اثر گذاری آن بر روند کمتر وزن خواهید بود. هنگامی که احساس گرسنگی نمی کنید از مصرف میان وعده پرهیز کنید، چرا که می تواند روند کتوز را کاهش دهد، اما چنان چه احساس گرسنگی می کنید، ایرادی ندارد توصیه می کنیم که وعده های غذایی خود را طوری تنظیم کنید که نیازی به میان وعده نداشته باشید.

رژیم غذایی کتوژنیک نه تنها باعث لاغری و کاهش وزن میشود، بلکه بهترین روش برای معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع 2 هم به شمار می رود. توجه داشته باشید که توضیحاتی که در این مقاله به شما ارائه میشود، بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) است، اگرچه بسیاری از اصول آن مشابه سایر نسخهها خواهد بود. مصرف خود را از سبزیجات نشاسته ای مانند نخود فرنگی، سیب زمینی و هویج، و همچنین لوبیا، دانه، آجیل و میوه محدود کنید. این حالت تنها زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابلتوجهی کاهش دهید و ورود گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود کنید. همچنین مهم است که میزان پروتئین مصرفی را کمتر کنید. اگر بیماری کرون دارید و میخواهید رژیم غذایی مناسبی داشتهباشید، باید با متخصص گوارش هماهنگ کنید. در کل توصیه میشود اگر میخواهید از یک رژیم کتوژنیک پیروی کنید، حتماً ابتدا با یک متخصص تغذیه مشورت کنید؛ زیرا شرایط سلامتی هر فرد کاملاً متفاوت است و درنتیجه نوع رژیمی که میتواند برای هر فرد مؤثرتر باشد و مثلاً در اهدافی مانند کوچک کردن شکم و لاغری مناسب به او کمک کند نیز متفاوت خواهد بود.

اضافهوزن علاوه بر اینکه میتواند تأثیر بهشدت زیادی بر زیبایی اندام ما داشته باشد، عامل بسیاری از بیماریها است. در کنار رژیم غذایی، انجام ورزش روزانه نیز تأثیر بسزایی در لاغری و تناسب اندام دارد. البته زنان در مقاطعی مانند بارداری و شیردهی نمیتوانند از این رژیم پیروی کنند و به دلیل کربوهیدرات پایینی که این رژیم دارد میتواند در دوران قاعدگی که میل به کربوهیدرات افزایش پیدا میکند، سخت باشد؛ اما افراد میتوانند بعد از مدتی که به وزن ایدهآل رسیدند بهراحتی همان رژیم کتو را در برنامه خود قرار دهند ولی مقدار کربوهیدرات آن را تا حدی طبق نظر پزشک افزایش دهند که برای تعادل هورمونی نیز بهتر است. این رژیم همانطورکه از نامش مشخص است بهصورت چرخهای گرفته میشود؛ مثلاً فرد 5 روز بهطور کامل از رژیم کتوژنیک پیروی میکند و 2 روز از یک رژیم پر کربوهیدرات استفاده خواهد کرد. این رژیم با شوکی که در بدن ایجاد میکند بخوبی به کاهش وزن کمک خواهد کرد.

به همین دلیل ترکیب این دو میتواند تعادل مزاجی بدن را بر هم بزند و باعث تولید بلغم و سودا شود. نگران نباشید. دلیل این امر بهخاطر دفع محصولات جانبی حاصل از کتوز است. با توجه به افزایش آگاهی و تمایل مردم به سبک زندگی سالم و دغدغههای بیشتر درباره تغذیه، فروشگاهی که محصولات کتوژنیک را در تهران عرضه میکند به عنوان یک راه ساده برای رسیدن به سلامتی و تعادل در تغذیه مورد توجه قرار میگیرد. علاوه بر این افراد گیاهخوار نسبت به افرادی که محصولات حیوانی مصرف می کردند، کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند. با این وجود به جهت تعین ایمنی و اثربخشی دراز مدت این رژیم، به انجام مطالعات بیشتری نیاز است.

از طرفی، برخی از مطالعات آزمایشگاهی در سال 2014 نشان میدهد که رژیم کتو در مدیریت و پیشگیری از انواع دیابت بسیار تاثیرگذار است. مطالعات و تحقیقاتی که روی موشها انجام شده است نشان دادهاند که رژیم روزه داری متناوب میتواند التهاب مغز را که با بیماریهای عصبی در ارتباط است کاهش دهد. تمرین روزه متناوب هم روش دیگری است که میتواند به شما کمک کند سریعتر وارد کتوز شوید. کتوز یک حالت متابولیک (سوختوساز بدن) است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای تأمین انرژی مورد نیاز خود استفاده میکند. همچنین چربی را به کتون در کبد تبدیل میکند که میتواند انرژی مورد نیاز مغز را بهخوبی تأمین کند. ایشان همچنین ذکر کردند که وقتی وارد فاز کتوز شدند، انرژی بیشتری برای انجام فعالیتهای روزانه داشتهاند.

پیش بینی میشود نکات مثبت بیشتری نیز از این rdiet رژیم مشاهده شود. برای دریافت بهترین رژیم لاغری از متخصصین شاینوفیت راهنمایی بگیرید. برای مبتدیانی که تازه شروع رژیم کتو را شروع کرده اند می تواند چالش برانگیز باشد و کتاب رژیم کتوژنیک تمام اطلاعاتی را که برای شروع رژیم نیاز دارید در اختیار شما قرار داده و شما را در کل فرآیند راهنمایی می کند. اگر بعد از شروع رژیم کتوژنیک نگران این موضوع هستید که آیا بدنتان وارد فاز کتوز شده است یا خیر میتوانید از متخصص تغذیه خود بخواهید که یک آزمایش برایتان تجویز نماید. انواع مختلفی از رژیمهای فستینگ یا روزهداری متناوب وجود دارد، اما رایجترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و ناشتایی برای 16 ساعت باقیمانده است.

تریپتانها مانند سوماتریپتان برای رفع درد و تهوع در حدود ۷۵٪ از افراد مؤثر واقع میشوند. برای استفاده از ماست و کدو برای لاغری بهتر است از مصلح آن استفاده شود.برای رفع مضرات کدو سبز با ماست و بریدن سردی این ترکیب به افراد سرد مزاج توصیه میشود تا به کدو و ماست، فلفل، نعنا، سیر یا خردل اضافه کنند و یا کدو پخته را با ماست میل نمایند. ابتدا ماهیچهها را با ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه) مزهدار کرده و سپس با پیاز و زعفران تفت دهید. میتوانید سه روز از هفته را کربوهیدرات کمی مصرف کنید سپس یک روز کمی بیشتر و سه روز باقی هفته دوباره کربوهیدرات را کاهش دهید. کاهش وزن و از دست دادن آب علت یبوست در رژیم لاغری keto است. ️آب، آب، آب … Con tent has been generat᠎ed  with the ​help ᠎of G᠎SA​ Conte nt  Generato᠎r DEMO.

با کاهش انسولین، رژیم کتوژنیک به کاهش شیوع آکنه کمک میکند. از طرفی رژیمهای کتوژنیک میتوانند باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین شوند که از بسیاری بیماریهای مربوط به تعادل هورمونها بخصوص در خانمها و دیابت جلوگیری میکند. میزان امگا 3 در گوشت و تخم مرغهای ارگانیک و محلی بیشتر است، اما اگر از گوشت و تخم مرغهای عادی بازار استفاده میکنید و کتوژنیک دارید مکمل امگا 3 را دریابید. رژیم کتوژنیک میتواند میزان چربی خون را کاهش دهد که این چربیهای اضافه تأثیر بسیار زیادی بر ابتلا به دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد. آزمایشهای خون، ادرار و تنفس میتوانند با اندازهگیری میزان کتونهای تولید شده توسط بدن، مشخص کنند که شما وارد مرحله کتوز شدهاید یا خیر؟ برخی علائم نیز ازجمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها میتوانند نشان دهند که شما وارد مرحله کتوز و چربی سوزی شدهاید.

دیدگاهتان را بنویسید