دیوید بازوکی، مدیر عامل Roblox می گوید سازندگان در سال 2023 800 میلیون دلار درآمد خواهند داشت.


دیوید بازوکی در مقابل تابلوی روبلکس ایستاده است.
دیوید بازوکی، مدیرعامل Roblox است. Getty Images برای Roblox

به گفته مدیران این شرکت، باید با Roblox پول درآورد. Roblox دنیای دیجیتالی است که در آن کاربران شخصیت می آفرینند، کالا می خرند و بازی می کنند. از آن به عنوان «ورود اولیه به متاورس» نام برده می‌شود، زیرا حاوی بسیاری از بلوک‌های ساختمانی است که متاورس بعدی از آن استفاده می‌کند، از جمله ارز دیجیتال و یک پلتفرم بازی سه‌بعدی. همه کاربران Roblox مجاز به توسعه بازی و فروش محصولات در این پلتفرم هستند. این توسعه دهندگان 538 میلیون دلار از تجربیات خود در سال 2021 به دست آوردند و این رقم در سال 2022 به 624 میلیون دلار افزایش یافت. به گفته مدیران Roblox انتظار می رود درآمد در سال 2023 به 800 میلیون دلار برسد که 28.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

انریکو دی آنجلو، معاون اقتصادی روبلوکس در یک پست وبلاگی گفت: انتظار نمی رود Roblox درآمد خود را تا ماه آینده اعلام کند، اما این شرکت تصمیم گرفته است که برخی از اعداد اولیه را به نام شفافیت منتشر کند. دیوید بازوکی، مدیرعامل Roblox پیش بینی را تایید کرد در رسانه های اجتماعی

در حالی که گیمرها بیش از یک دهه است که در Roblox هستند، این پلتفرم در طول همه‌گیری کووید-19 شهرت یافت و در نتیجه کاربران در داخل خانه و آنلاین ماندند. طبق آخرین اعلامیه درآمد Roblox که در ماه می ارائه شد، روزانه 66.1 میلیون کاربر فعال دارد که 22 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. در پایان سال 2019، درست قبل از همه گیری، Roblox کمتر از یک سوم این تعداد را داشت. این شرکت در چند سال گذشته در خط مقدم نوآوری های Metaverse بوده است، از میزبانی رویدادهای موسیقی زنده با هنرمندانی مانند Lil Nas X و Lizzo تا شراکت با Chipotle برای ایجاد تجربیات برند.

Roblox به توسعه دهندگان پیشنهاد می کند که بخشی از اکشن را دریافت کنند. در این پست وبلاگ آمده است که در سال 2022، 10 توسعه دهنده پردرآمد هر کدام به طور متوسط ​​23 میلیون دلار درآمد داشتند. تقریباً همه 500 سازنده برتر هر کدام بیش از 140000 دلار درآمد داشتند.

دیوید بازوکی کیست؟

بازوکی 60، در سال 1985 در رشته مهندسی و علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل شد. در سال های بعد، او به همراه برادرش یک شرکت نرم افزاری به نام انقلاب دانش را تأسیس کرد. یک برنامه فیزیک برای اهداف آموزشی ایجاد و توزیع شد. MSC Software، یک شرکت فناوری مستقر در کالیفرنیا، Knowledge Revolution را در سال 1998 به قیمت 20 میلیون دلار خریداری کرد. بازوکی قبل از تاسیس یک شرکت سرمایه گذاری در سال 2002 در نرم افزار MSC به عنوان معاون رئیس و مدیر کل کار می کرد.

در سال 2004، بازوکی توسعه Roblox را با اریک کسل، که با او در شبیه سازی فیزیک کار کرده بود، آغاز کرد. این دو وب سایت را در سال 2006 راه اندازی کردند و بازوکی از آن زمان تاکنون به عنوان مدیرعامل فعالیت می کند. Observer قبلا گزارش داده بود که در حین بازی Roblox، Baszucki از محیطی به نام Natural Disaster Survival لذت می برد که در آن بازیکنان باید هر سه دقیقه از طوفان ها و بارش شهابی جان سالم به در ببرند. او این شرکت را در مارس 2021 به قیمت 64.50 دلار به ازای هر سهم سهامدار کرد. پس از صعود به 135 دلار در نوامبر 2021، Roblox امروز با قیمت 41.40 دلار به ازای هر سهم معامله می شود. فوربس دارایی خالص بازوکی را 2.7 میلیارد دلار تخمین زده است.

دیوید بازوکی، مدیر عامل Roblox: سازندگان در سال 2023 800 میلیون دلار درآمد خواهند داشت



دیدگاهتان را بنویسید