سناتورها به دنبال گرین کارت برای افغان های بایدن در لایحه دفاع هستند


گروهی از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان سنا در تلاش هستند تا با وجود شکست‌های گسترده در راستی‌آزمایی، به ده‌ها هزار افغانی که توسط رئیس‌جمهور جو بایدن به ایالات متحده آورده شده‌اند، کارت سبز توزیع کنند.

پس از خروج نیروهای مسلح ایالات متحده از افغانستان در آگوست 2021، بایدن یک خط لوله پناهجویان را افتتاح کرد که بیش از 86000 افغان را در جوامع آمریکایی اسکان داد – بسیاری از آنها بدون نیاز به انجام غربالگری یا مصاحبه حضوری از قبل.

هفته گذشته، سناتورها امی کلوبوچار (D-MN)، لیندسی گراهام (R-SC)، کریس کونز (D-DE)، جری موران (R-KS)، ریچارد بلومنتال (D-CT)، لیزا مورکوفسکی (R-AK)، جین شاهین (D-NH)، راجر ویکر (R-MS)، دیک دوربین (D-NC) (D-KS) و Markin Thurbin (D-KS) (D-KS) قانون تعدیل افغانستان را مجبور کرد که به اکثر افغان هایی که توسط دولت بایدن به ایالات متحده آورده شده اند، کارت سبز بدهد.

ویدیوی مرتبط — ثانیه بلینکن: بیشتر افغان‌ها قبل از سوار شدن به هواپیما غربالگری نمی‌شوند:

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا

اکنون، سناتورها امیدوارند از طریق اصلاحیه ای که کلوبوچار پیشنهاد کرده است، گرین کارت را در قانون مجوز دفاع ملی پایان سال (NDAA) وارد کنند. چندین تن از همان سناتورها سعی کردند این پیشنهاد را در NDAA سال گذشته دریافت کنند، اما این تلاش توسط سناتور چاک گراسلی (R-IA) مسدود شد.

آخرین تلاش زمانی انجام می شود که خرابی های راستی آزمایی به طور گسترده گزارش شده است.

در ماه آوریل، یکی از مقامات سابق وزارت دفاع (DOD) به کنگره فاش کرد که برخی از افغان‌ها قبل از اینکه مشخص شود در کار گذاشتن بمب‌های دست‌ساز در افغانستان برای کشتن سربازان آمریکایی نقش داشتند، در جوامع ایالات متحده اسکان داده شدند.

پیش از این، در سپتامبر 2022، بازرس کل DHS گزارشی بمب‌گذاری منتشر کرد که در آن توضیح می‌داد چگونه دولت بایدن افغان‌هایی را وارد ایالات متحده کرد که «به طور کامل بررسی نشده‌اند» و ممکن است «خطر امنیت ملی باشند».

به طور مشابه، در فوریه 2022، یک گزارش بازرس کل وزارت دفاع آمریکا فاش کرد که آژانس‌های بایدن در بررسی کافی افغان‌هایی که به ایالات متحده می‌رسند ناکام ماندند و حدود 50 افغان پس از اسکان مجدد به دلیل «نگرانی‌های امنیتی مهم» پرچم‌گذاری شدند.

ویدئوی مرتبط – الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت ملی، به ناتوانی در بررسی مهاجران افغان اعتراف کرد:

C-SPAN

گزارش بازرس کل وزارت دفاع آمریکا بیان می‌کند که اکثر افغان‌های تحقیق نشده که برای ارتباط احتمالی با تروریست‌ها پرچم‌گذاری شده‌اند، از آن زمان در جوامع آمریکایی ناپدید شده‌اند. این گزارش خاطرنشان کرد که تا 17 سپتامبر 2021، تنها سه نفر از 31 افغانی که دارای “اطلاعات تحقیرآمیز” مشخصی بودند، شناسایی شدند.

گزارش های افشاگران مستقل به همین نتیجه رسیدند.

در آگوست 2022، سناتورهای جاش هاولی (R-MO) و ران جانسون (R-WI) ادعاهای یک افشاگر را توضیح دادند که ادعا می کند دولت بایدن آگاهانه نزدیک به 400 افغان را در ایالات متحده اسکان داده است که به عنوان “تهدیدهای بالقوه” در پایگاه های داده فدرال ذکر شده اند، و از کارمندان خواسته است که فرآیند eco را تایید کنند.

گزارش پروژه Veritas ادعا می‌کند که دولت بایدن افغان‌هایی را که در فهرست «فهرست دیده‌بان تروریسم» دولت فدرال فهرست شده‌اند، در جوامع آمریکایی اسکان داده است.

جان بایندر خبرنگار Breitbart News است. به او در jbinder@breitbart.com ایمیل بزنید. او را در توییتر دنبال کنید اینجا.



دیدگاهتان را بنویسید