همکار ناوالنی در حالی به زندان افتاد که سرکوب مخالفان روسیه ادامه دارد


یکی از همکاران آلکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون زندانی روسیه به اتهام افراط گرایی به عنوان بخشی از سرکوب مداوم فعالان سیاسی توسط کرملین به زندان افتاد.

مسکو — یکی از همکاران آلکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون زندانی روسیه، روز دوشنبه در حالی که کرملین به سرکوب فعالان سیاسی ادامه می دهد، به افراط گرایی مجرم شناخته شد.

تیم ناوالنی در شبکه های اجتماعی نوشت وادیم اوستانین، رئیس سابق دفتر ناوالنی در شهر بارنائول در جنوب سیبری، به دلیل سازماندهی یک جامعه افراطی و تعلق به یک سازمان غیرانتفاعی که “حقوق شهروندان را نقض می کند” محکوم شد و به 9 سال در مستعمره کیفری محکوم شد.

دادستانی پیش از این برای این مرد 46 ساله 11 سال زندان درخواست کرده بود.

آقای اوستانین در نوامبر 2021، ماه‌ها پس از اینکه بنیاد مبارزه با فساد آقای ناوالنی و دفتر محلی او توسط دولت روسیه به عنوان “سازمان افراطی” شناخته شدند، بازداشت شد.

پرونده آقای اوستانین آخرین مورد از یک سری محکومیت های اخیر علیه فعالان اجتماعی مرتبط با فعالیت های آقای ناوالنی است.

لیلیا چانیشوا که ریاست ستاد ناوالنی در شهر اوفا در مرکز روسیه را بر عهده داشت نیز به اتهامات مشابه در 14 ژوئن به هفت سال و نیم زندان محکوم شد. خانم چانیشوا گفت که پرونده او انگیزه سیاسی دارد.

ناوالنی خود با محاکمه جدیدی به اتهام افراط گرایی روبرو است که می تواند منجر به چندین دهه زندان شود. این تحقیقات قرار است هفته آینده در یک زندان فوق امنیتی در 250 کیلومتری شرق مسکو آغاز شود، جایی که این سیاستمدار 47 ساله قبلا دو بار محکومیت متفاوتی را سپری کرده است.

ناوالنی که فساد دولتی را افشا کرد و تظاهرات گسترده ضد کرملین را سازماندهی کرد، در ژانویه 2021 پس از بازگشت به مسکو پس از بهبودی از مسمومیت با عامل اعصاب در آلمان دستگیر شد و کرملین را مقصر دانست. او ابتدا به دلیل تخلف از آزادی مشروط به دو سال و نیم زندان محکوم شد. او سال گذشته به اتهام کلاهبرداری و اهانت به دادگاه به 9 سال زندان محکوم شد.

اتهامات جدید مربوط به همکاری آقای ناوالنی با بنیاد مبارزه با فساد اداری و اظهارات مدیران وی است. حامیان او گفتند که این اتهامات به طور عطف به ماسبق تمام فعالیت های این بنیاد را از زمان تأسیس آن در سال 2011 جرم انگاری می کند.

ناوالنی تمام اتهامات علیه خود را با انگیزه سیاسی رد کرد و کرملین را متهم کرد که سعی دارد او را مادام العمر در زندان نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید