10 راه‌ها برای حفظ رژیم کتو شما بالا رفتن بدون سوزاندن روغن نیمه شب

شکر و موادی قندی و شیرینیجات کربوهیدرات دارند و بهتر است که مصرفشان در کتوژنیک محدود شود. اما میان وعده و نوشیدنی ها هم برای برقرار ماندن این رژیم باید مجاز باشند تا در روند لاغری شما تداخلی ایجاد نکنند. انواع مختلف روزه داری متناوب وجود دارد، اما معمولترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز است. علائم آن شامل افزایش احساس گرسنگی، حالت تهوع، مشکلات گوارشی، اختلال در خواب، کاهش عملکرد ذهنی و جسمی در هنگام ورزش است. در انتخاب هر کدام از بیماری های مشخص شده، نمیتوانی رژیم کتوفیت را دریافت کنی. اگر به دنبال جایگزینی مناسب برای نوشابه در رژیم کتوژنیک هستید، آب گازدار شیرین نشده یکی از غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک می باشد. اگر اضافه وزن دارید و به دنبال یک رژیم مناسب برای لاغری خود میگردید مطلب مناسبی را باز کردهاید.

پس با ما همراه باشید و برای کاهش وزن اصولی و بدون عوارض، با دقت مطالب این صفحه را دنبال کنید. شاید در هفته دوم روند لاغری کمی کند شود ؛ با این حال کاهش وزن با توجه به اصولی بودن رژیم کتو به عواملی بستگی دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم. اثربخشی رژیم کتو به اهداف و نیازهای فردی شما بستگی دارد. برای نتیجه گیری بهتر و رسیدن به اهداف اصلی این رژیم باید در طول دوره از مصرف غذاهای ممنوعه در رژیم کتوژنیک خودداری کنید. این موضوع به پویایی گروه و انگیزه شما در رژیم کمک می کنه. رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات با مصرف زیاد چربی و پروتئین متوسط به عنوان یک رژیم لاغری در بین جوامع، طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ هرچند این رژیم به علت داشتن چربی زیاد در صورت درست ایجاد خطایی در تجویز یا اجرای آن عوارض زیادی از جمله بیماری های قلبی و افزایش وزن دوبرابر را ایجاد می کند؛ با این حال ، در اکثر مطالعات علمی، رژیم های کتوژنیک به عنوان رژیم غذایی سالم و مفید نشان داده شده است. همچنین با داشتن چربیهای سالم منجر به تقویت سلامت قلب، مغز و چشمها میشود. Th​is artic le has ​be​en ​do ne with t​he he lp ᠎of G​SA Con tent Gen erat​or  Dem᠎ov er si​on​.

علاوه بر این، آووکادو ویتامین سی فراوان دارد بنابراین سیستم ایمنی را تقویت میکند. رسیدن به یک وزن ایدهآل با لاغری همانند سلامتی اهمیت دارد و باید طبق اصول صحیح پیش برود. متخصصان پزشکی و تغذیه با بررسی اصول رژیم کتو به این نتیجه رسیده اند که پیروی از این رژیم اگر به طور مداوم انجام شود، می تواند عوارض متعددی را متوجه سلامتی انسان کند. میزان لاغری در رژیم کتوژنیک 7 روزه به عوامل مختلفی مثل متابولیسم، مقدار مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی و میزان پایبندی شما به پیروی از آن بستگی دارد. توجه: برای پیشگیری از بروز این عوارض که طولانی مدت باعث بروز خطرات جدیتر و جبران ناپذیر میشه، باید از پیروی راهکارهای غیر علمی و خودسرانه پرهیز کنی. همین موضوع میتواند به کاهش وزن و لاغری شما کمک زیادی کند و این روند را تسریع ببخشد. با آشنایی با برچسب های مواد غذایی و بررسی میزان چربی، کربوهیدرات و فیبر شروع کنید تا بفهمید غذاهای مورد علاقه شما چگونه می توانند در رژیم غذایی تان قرار بگیرند.

یعنی 50 گرم. همانطور که قبلاً گفتم این سهم را به سبزیجات پر از فیبر اختصاص بدهید. اگر ادامه پیدا کرد، سعی کنید سبزیجات با فیبر بیشتری بخورید . اگر برای لاغری سریع رژیم کتو را انتخاب کردید باید مصرف کربوهیدرات را به کمتر از ۵۰ گرم در روز کاهش دهید و چربی را جایگزین مواد غذایی کنید. آیا در مورد مواد غذایی سوالی دارید؟ برای جلوگیری از کم آبی و کمبود مواد معدنی، لازم است آب فراوان بنوشید و در صورت نیاز از مکملهای مناسب استفاده کنید. مصرف مکملهای غذایی زیر نظر متخصص و مشاوران تغذیه ازپزشک، این مشکل را برطرف ساخته و رژیم rdiet را آسان میسازند. میتوانید مواد غذایی ذکر شده را بهعنوان میان وعده بهتنهایی میل کرده یا به آنها مغز خرد شده، دارچین یا ادویههای دیگر اضافه کنید. بعد از داشتن یک هفته رژیم کتو، بدن به راحتی از چربی ذخیره شده استفاده کرده و آنها را میسوزاند. با داشتن رژیم کتو چون میزان مصرف کربوهیدرات محدود میشود بدن فرد به سرعت کربوهیدرات (گلیکوژن) ذخیره شده در کبد و عضلات را مصرف کرده و میسوزاند.

برای داشتن این رژیم باید خوراکیهایی که مصرف آنها مجاز است را انتخاب کنید. اما اگه تا پایان دوره مجدد به کاهش وزن بیشتری نیاز داشتی، میتونی بعد از یه هفته که استراحت کردی، رژیم لاغری برنافیت رو استارت بزنی. اما نمی توانید از هر رژیمی استفاده کنید! بهداشت نیوز/ تخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: رژیم کتوژنیک عوارض زیادی دارد بنابراین برای افرادی که با سایر رژیمهای معمولی می توانند کاهش وزن داشته باشند توصیه نمی شود. مخصوصاً اگر زیاد اهل آشپزی نباشید امکان دارد آماده سازی غذاهای هر روز برای شما نگران کننده باشد. برای مثال اگر فردی مصرف کربوهیدرات را در ۵ روز رژیم به صفر رسانده باشد ، ۲ روز میتواند مصرف کربوهیدرات را افزایش دهد. اما ممکن است در هر رژیم غذایی دچار استپ وزنی شوید، اگر دچار این مشکل شدید پیشنهاد میکنیم مطلبی که درباره منتشر کردیم را بخوانید. به دلیل این که ماهیت رژیم کتوفیت یک ماههست، به بدن فرصت عادت کردن داده نمیشه و دچار استپ وزنی نمیشی و به راحتی وزن کم میکنی.

کاهش علائم بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کند کردن پیشرفت آن کمک کند. 15 روز رژیم خروج از کتو رایگان است. غذاهای پرقند: غذاهای پرقند منابع بالایی از کربوهیدرات هستند که باعث افزایش قند خون و خروج از حالت کتوزیس میشوند. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک میتواند به بهبود عوامل خطر زمینهساز بیماریهای قلبی مانند چربی خون، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند. کلسترول HDL میتواند به طرق مختلفی در کاهش خطر بیماریهای قلبی مفید واقع گردد. به گفته این متخصص تغذیه در موارد پیش دیابتی، مقاومت به انسولین و تخمدان پلی کیستیک تجویز رژیم کتوژنیک برای یک دوره کوتاه مدت می تواند مفید باشد.

با توجه به این امر که رژیم کتو منجر به کاهش انسولین خون می گردد ممکن است در درمان بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک موثر واقع شود. این میتواند منجر به سریعترین کاهش وزن شود، زیرا بدن به سوزاندن چربیها برای تأمین انرژی میپردازد. چرا که ذخیره چربی قابل سوزاندن در بدن آنها به مراتب از سایر افراد بالاتر است. گلیکوژن ذخیره شده در بدن به طور معمول به نسبت ۳ گرم آب برای هر گرم گلیکوژن در عضلات و کبد به آب متصل هستند. وی کتوزیس را یک فرآیند طبیعی متابولیک در بدن عنوان کرد که در این فرایند به جای کربوهیدارت و گلوکز برای تامین انرژی چربی های اشباع شده و ذخیره شده در اجزای بدن سوزانده می شود.

هنگامی که شما کربوهیدرات بالایی مصرف می کنید، بدن تان، گلوکز و انسولین تولید می کند. از نظر زمانیف تولید شدن کتون ها بیشتر در طول شب اتفاق میوفته. یکی از اصلی ترین کتون های تولید شده از رژیم کتوژنیک (BHB) نقش اصلی در سرکوب بسیاری از بیماری های التهابی دارد. دکتر گلبن سهراب با اشاره به این که میزان کاهش وزن اولیه در این رژیم در افراد مختلف فرق دارد گفت: در بلند مدت از نظر کاهش وزن این رژیم نیز تفاوت چندانی با سایر رژیمهای لاغری ندارد. یکی از این عوامل وزن اولیه فرد است. به دلیل تأخیر طولانی ناشی از مخالفان (که در زیر در قسمت رد توضیح داده شدهاست)، و زمانی که دیگران به آرامی اهمیت شکر را درک کردند (توصیف شده در بخش انتقال)، شکر تنها در سالهای اولیه به عنوان ماده غذایی اصلی مورد توجه جهانی ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید