چرا رژیم کتوژنیک موفق می شود

رژیم کتوژنیک کبد چرب مصرف این مواد همچنین در کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن، کاهش فشار خون و کنترل قند خون نیز موثر است. در یکی از تحقیقات مشخص شد افرادی که دارای رژیم کتوژنیک بودند 2.2 برابر بیشتر از کسانی که رژیم کم چرب و کالری داشتند وزن کم کردند و سطح چربی خون و کلسترول بد در آن ها بهبود یافت. اگر رژیم تخممرغ رو بیش از 5 روز ادامه بدهید بدن شما با کمبودهای تغذیهای مواجه خواهد شد و بدن به مکمل مولتیویتامین نیاز پیدا میکند. همانطور که گفته شد این رژیم در ابتدا برای درمان بیماری صرع تجویز و باعث کاهش تشنج در کودکان صرعی میشد.

ویژگی بارز رژیم کتوژنیک آن است که میزان قند بدن را پایین نگه میدارد و این برای بیماران سرطانی، دیابتی و بیمارانی که به صرع مبتلا هستند یک امتیاز بزرگ است؛ چرا که قند باعث پیشروی بیماری آنها میشود و رژیم کیتو با کاهش قند به آنها کمک میکند تا ضمن کاهش وزن، بیماری زمینه ای خود را نیز کنترل کنند. جای همه شیرکاکاوو خواهان خالی، مادرشوهر من هرسال نذر شیرکاکاوو داره تا قبل کورونا انجام میدادند، شیرغیر پاستوریزه محلی پرچرب عالی میگرفتند خودشون می جوشاندند با شکلات آب شده و هل درست میکردند، هیچ چیز تو دنیا خوشمزه تر ازون نبود.

حالا روی بعضی حبوبات و غلات مثل گندم و جو کارهایی انجام میدن که فاقد گلوتن باشه یا خوراکیهایی مثل بستنی را به روشی تهیه میکنند که فاقد گلوتن باشه. با این حال، این مطالعه با استفاده از مکملهای کتون انجام شد، نه با پیروی از رژیم کتوژنیک (که متابولیسم بدن را در وضعیت کتوز قرار میدهد) . با توجه به محدودیتی که ایجاد میکند میتواند به کمبودهای تغذیهای، به خصوص در کسانی که به مدت طولانی از آن استفاده کنند، میشود. اینها یک حس عمومی ایجاد کردند که چیزی در مورد شکر مضر است و مردم باید کمتر از آن بخورند.

اینها قوانین اصلی این رژیم هستند اما میتوانید خودتان هم تغییراتی در آن ایجاد کنید. و مصرف دلخواه و نامحدوده چربی ها مثل انواع شیر و پنیر و خامه و روغن زیتون و اینها میشه. البته یادم رفت بگم مصرف انواع گوشت گاو گوسفند مرغ ها و ماهی ها، جگر، کله پاچه، سیرابی اینها هم تو رژیم کتوژنیک توصیه میشه. آیا رژیم کتوژنیک 7 روزه برای همه توصیه می شود؟ رژیم 15 روزه ی رژیم کانادایی با حذف غلات ، نان و برنج و تامین انرژی با مصرف پروتئین و قهوه موجب لاغری با سرعت زیاد می شود و عوارض زیادی را به دنبال دارد. منم الان دو روزه عدد زیبای ۶۰.۶ رو روی ترازو میبینم. باید روزانه یک قاشق غذاخوری (معادل 15 گرم) کره یا چربی سالم به ازای هر یک عدد تخممرغ که میخورید، مصرف نمایید.

همچنین این رژیم مانند هر نوع رژیم محدودکننده دیگر، برای افراد باردار یا شیرده، نامناسب است. جالب ایجاست که اکثر افرادی که تا کنون از این سایت درخواست رژیم کتوژنیک کرده اند و از قبل خود و یا زیر نظر افراد غیر متخصص این رژیم را گرفته اند دقیقاً با این مشخصات مراجعه می کنند.دوماً این رژیم باید تحت نظر یک تیم پزشکی شامل متخصص تغذیه و پزشک متخصص، همراه با چک آپ مرتب و تایید تستهای آزمایشگاهی که شرایط مدنظر رخ (کتوزیس) داده و عمدتاً در بیمارستان ده دستورالعملهای قانونی از انواع رژیم کتوژنیک اجرا شود. رژیم کتوژنیک که با نام رژیم کتو نیز شناخته میشود، یک برنامه غذایی با چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم است. مگر مصرف میوههایی که نسبت آنتیاکسیدانی که به بدن میرسانند، به قندی که در بدن ذخیره یا مصرف میشود، بسیار بیشتر است.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب رژیم تخممرغ برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 ، کلسترول بالای خون و کسانی که اختلالات غذایی دارند یا سنگ کیسه صفرای آنها برداشته شده است، مناسب نیست مگر آنکه به دقت تحت نظر پزشک متخصص باشند. این محصولات عمدتاً از مواد غذایی با سطح بالای چربی و پایین کربوهیدرات تشکیل شدهاند که به فرآیند کتوز بدن کمک میکنند و انرژی لازم برای عملکرد بهتر را فراهم میکنند. تعداد بالای افراد رکورددار با ویژگی های مختلف بدنی نشان دهنده موفقت و رضایت بخشی رژیم دکتر کرمانی است. مصرف همه آجیلها با مصرف محدود پسته چون کربش بالاست.

هورمون کورتیزول هنگام ترشح بیش از حد به دلیل استرس (استرس حالات مختلفی داشته و فقط فکری نیست ، چون بدن شما تفاوتی برای حالات مختلف استرس قائل نیست) باعث آزاد شدن قند ها در بدن می شود . اکثرا بر این باورند که محدودیتی در میزان مصرف ویتامین های محلول در آب وجود ندارد و مازاد آن از طریق ادرار دفع می شود در صورتی که مصرف بیش از حد این گروه از ویتامین ها نیز آستانه ی کلیوی را افزایش داده و در صورت قطع مصرف بدن فرد دچار کمبود می شود. توصیه میشود که این رژیم بیش از 5 روز دنبال نشود زیرا خطراتی برای سلامتی به دنبال خواهد داشت، مثل کمبودهای تغذیهای و یبوست.

قهوه مجازه و بسیار توصیه میشه قهوه بخورید. ویلیام هاروی در قرن ۱۷ سوراخ کردن جمجمه را برای درمان میگرن توصیه میکردهاست. توی قهوه که اصطلاحا میگن بولت کافی، بهتره یه عالمه خامه یا کره آجیلها را بریزید. 2. خیار شور را ریز خرد کرده و به مخلوط گوشت و خامه اضافه کنید. تمام گوشت های حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کنید (به عنوان مثال ، گوشت ، ماهی و مرغ). بعد از رژیم کتوژنیک چه کنیم؟ باید تخممرغ کامل رو به فاصله نیم ساعت بعد از بیدار شدن از خواب بخورید. اکنون، از آنجا که رژیم غذایی با چربی بالایی را دنبال می کنید، احتمالاً چربی بیشتر و عضله کم تری به دست خواهید آورد، که نه تنها ظاهر و احساس متفاوتی خواهید داشت، بلکه با سرعت کم تری کالری می سوزانید. This po᠎st has ​be en generated by GSA C on᠎te᠎nt  Gener ator ​DE᠎MO!

ولی، لازم است تاکید کنیم که استفاده طولانی مدت از این رژیم موجب بروز عارضه ای با نام ” کتوفلو” می شود که باعث کاهش عملکرد ذهن، کاهش انرژی و کاهش سطح مواد معدنی در بدن و اختلالات خواب می شود. کتواسیدوز دیابتی یک عارضه بالقوهٔ دیابت نوع ۱ است و زمانی رخ میدهد که فرد نمیتواند انسولین کافی را در زمان مناسب دریافت کند. افزودن یک برنامه ورزشی به برنامه رژیم غذایی کاهش توده عضلانی را به حداقل رسانده و سرعت سوختن چربی در بدن فرد افزایش می یابد، بنابراین شما به میزان بیشتری سایز کم خواهید کرد و توده عضلانی خود را حفظ خواهید کرد.

برای مثال اگر فردی مصرف کربوهیدرات را در ۵ روز رژیم به صفر رسانده باشد ، ۲ روز میتواند مصرف کربوهیدرات را افزایش دهد. و شواهد علمی قانعکنندهای وجود دارد که نشان میدهد حذف غذاهای فرآوری شده از رژیم غذایی روزانه و جایگزینی آنها با غذاهای واقعی مانند سبزیجات برگدار و چربیهای سالم ( که پایه و اساس برنامه اتکینز است) میتواند تأثیر مثبت قابل توجهی بر سلامت شما داشته باشد و حتی خطر ابتلا به بیماریهای مزمن را کاهش دهد. تفاوت مهم کتوزیس در سایر حالت ها با رژیم کتوژنیک این است که به دلیل وجود آنفولانزای کتویی، هیچ وعده غذایی اضافه ای نباید مصرف شود.

این شامل تعیین میزان چربی، پروتئین و کربوهیدراتی است که باید هر روز بر اساس اهداف و سطح فعالیت خود مصرف کنید. این کار عموماً هر ۵-۷ روز صورت میگیرد. با ارائه بهترین و با کیفیتترین محصولات کتوژنیک تمام تلاش خود را به کار برده تا افرادی که دارای رژیم کتو هستند را با بهترین محصولات و معتبرترین برندهای کتو، آشنا سازد. در اینجا با شایعترین عوارض رژیم کتوژنیک آشنا شدید. تحقیقات نشان می دهد 40 تا 50 درصد از بیماری ها ارتباط مستقیم با تغذیه و عادت غذایی افراد دارد. لاغری بیشتر از این مقدار به معنای از دست دادن آب و توده عضلانی است درنتیجه به مرور زمان شاهد افتادگی پوست خواهید بود. مرحله دوم: این بدن شما را مجبور به یافتن یک منبع سوخت جایگزین میکند: چربی (به آووکادو، روغن نارگیل، ماهی قزل آلا فکر کنید).

با توجه به اینکه رژیم تخممرغ فقط 3 تا 5 روز طول میکشد، فرصت کافی برای رسیدن به مرحله کتوزیس نیست. مسلماً با توجه به اینکه گزینههای غذایی در رژیم تخممرغ بسیار محدود و کم هستند، فرد دچار کمبود غذایی و کاهش وزن میشود. از آنجا که رژیم کتو نوعی رژیم محدوده کننده با کربوهیدارت کم و چربی بالا است، نیاز است که برای جبران کمبود مواد مغذی در برنامه غذایی این رژیم از یک سری مکمل برای رژیم کتوژنیک استفاده کنید. رژیم تخممرغ برای کسانی که مشکلات خاص سلامتی مثل دیابت، اختلالات تغذیهای، کلسترول بالا دارند و نیز کسانی که کیسه صفرای آنها برداشته شده است، ممنوع میباشد. هر سه تا پنج ساعت باید یک وعده غذایی که پایه آن تخممرغ است، مصرف کنید.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت الکترولیت در رژیم کتوژنیک چیست؟.

دیدگاهتان را بنویسید