مسی قبلاً در میامی ضربه خورده بود. سپس به میدان رفت.


از زمانی که لیونل مسی در اوایل ژوئن اعلام کرد که قصد دارد در گرگ و میش دوران حرفه ای خود جهشی خیره کننده به لیگ برتر فوتبال داشته باشد، او دنیای تیم جدیدش اینتر میامی را زیر و رو کرد و در فلوریدا جنوبی توجه زیادی را به خود جلب کرد. مسی که شاید بهترین بازیکن تمام دوران در نظر گرفته شود، توجه بی سابقه ای را برای تیمی به خود جلب کرد که تنها در فصل چهارم حضور داشت و آخری شد.

و هنگامی که مسی در دقیقه سوم از وقت اضافه در اولین بازی مورد انتظارش در روز جمعه در نزدیکی بالای محوطه جریمه خطا کرد، او این فرصت را داشت تا یک بار دیگر ثابت کند که چرا ارزش این همه هیاهو، پول و تحسین را دارد. در حالی که او برای یک ضربه آزاد در ثانیه های پایانی بازی صف می کشید، جمعیت 20512 نفری در استادیوم DRV PNK به این فکر می کردند که آیا او می تواند یک لحظه به یاد ماندنی دیگر را در یک زندگی حرفه ای از قبل خلق کند.

پاسخ: البته. مسی با پای چپ طلایی خود، شوتی را به گوشه سمت چپ بالای دروازه شلیک کرد تا در پیروزی 2-1 مقابل تیم مکزیکی کروز آزول که سوررئال و در عین حال کاملاً مناسب به نظر می رسید، پیروز شود.

مسی در یک مصاحبه تلویزیونی پس از بازی به زبان اسپانیایی گفت: “خوشحالی بزرگی است که اولین برد خود را بعد از راهی که در لیگ داشته ایم به دست آوریم.”

کمال میلر، هم تیمی اش، این را به بهترین وجه بیان کرد و گفت: “این دیوانه کننده بود که تمام جمعیت انتظار داشتند توپ درست به آنجا برود و او آن را همان جا گذاشت.” او بعداً افزود: “همه ما احساس می کردیم که اگر کسی می تواند کاری به این بزرگی انجام دهد، آن مرد است.”

این قدرت مسی است. اینتر میامی قبل از اینکه او به اینجا بیاید، شاید بیشتر به خاطر رسوایی تقلب در سال 2021 شناخته می شد. میامی از 23 می که 11 بازی است در این فصل پیروز نشده است. اما مسی 36 ساله در حال حاضر توانسته تاثیری فوری در داخل و خارج از زمین بگذارد.

مسی که در ماه دسامبر آرژانتین را به جام جهانی رساند و هفت توپ طلا را به عنوان بهترین فوتبالیست مردان جهان به دست آورد، فقط یک ورزشکار نمادین نیست که به ابعادی تقریباً افسانه ای رسیده است. او قبلاً تأثیر فرهنگی قابل توجهی بر شهر و منطقه ای که به عنوان پایتخت غیررسمی آمریکای لاتین شناخته می شود، داشته و خواهد داشت. رستوران ها منوی خود را تغییر داده اند تا غذاهایی با مضمون مسی داشته باشند. نقاشی های دیواری و علائم مسی همه جا ظاهر شده است. فرهنگ آرژانتین از طریق او گسترش می یابد.

خورخه ماس، میلیاردر کوبایی-آمریکایی و ساکن فلوریدا جنوبی که مالک اصلی اینتر میامی است، می‌گوید: «عظمت این اعلامیه – مهم نیست که چقدر آماده، تصور و رویا کرده‌ام – شگفت‌انگیز است. شما باید در یک غار زندگی کنید تا ندانید که لئو مسی بازیکن اینترمیامی است، مهم نیست در کجای دنیا هستید.

بیشتر از استعلام بلیط نگاه نکنید.

درست است، اینتر میامی در استادیومی در حدود 30 مایلی شمال مرکز شهر میامی بازی می کند که ظرفیت آن 19000 نفر است و تا زمانی که یک سایت بزرگتر برنامه ریزی شده در کنار فرودگاه بین المللی میامی در دو سال تکمیل شود، جایگاهی دارد.

اما بسیاری از بلیت‌های اولین بازی مسی در اینترمیامی بیش از 300 دلار قیمت داشتند که در مقایسه با 40 دلار افزایش یافت. مسی زمانی که به تیم جدیدی عادت کرده بود شروع نکرد – بخشی از یک تورنمنت یک ماهه جدید بین MLS و لیگ MX به نام جام لیگ ها – اما هنوز هم فروش زیادی داشت. از ابتدای بازی، مدت ها قبل از اینکه او در دقیقه 54 به عنوان یار تعویضی وارد زمین شود، هواداران نام او را فریاد می زدند.

با توجه به Ticket IQ، میانگین قیمت بلیت‌ها در بازار ثانویه برای بازی‌های خانگی باقی‌مانده اینتر میامی از 152 دلار به 850 دلار افزایش یافت، در حالی که بازی‌های خارج از خانه جهش بیشتری را شاهد بودند.

در حالی که برخی از هواداران پیراهن مسی اینتر میامی را به دست آورده اند، یافتن این کالا در اینترنت به سختی انجام می شود. در یادداشتی درباره فروشگاه‌های رسمی اینتر میامی و MLS که توسط خرده‌فروش پوشاک ورزشی Fanatics اداره می‌شود، آمده است که آدیداس، تامین‌کننده رسمی پیراهن‌های لیگ، “این محصول را در اواسط اکتبر ارسال خواهد کرد.” تقریباً در آن زمان، فصل عادی MLS به پایان می رسد. (آدیداس به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.)

به گزارش Fanatics، از روز دوشنبه که پیراهن جدید مسی رونمایی شد، اینترمیامی پرفروش ترین تیمش در تمامی رشته های ورزشی بوده است. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که از روز دوشنبه تعداد بیشتری از کالاهای اینتر میامی را نسبت به هفت ماه و نیم قبلی سال 2023 فروخته است.

دان گاربر، کمیسر MLS گفت: «این به ما سطحی از نفوذ جهانی می‌دهد که هرگز نمی‌توانستیم بدون بازیکنی مانند مسی به آن دست پیدا کنیم. چه در آمریکای جنوبی باشد، چه آرژانتین یا اروپا، زیرا او حرفه های افسانه ای در بارسلونا و فرانسه داشته است.

قبل از اعلام مسی، حساب اینستاگرام اینتر میامی یک میلیون فالوور داشت. از روز جمعه، این تعداد به نزدیک به 11 میلیون افزایش یافته بود و از باشگاه فوتبال محبوب ایتالیایی اینترمیلان و همه تیم‌های ورزشی حرفه‌ای NBA به جز سه تیم در ایالات متحده پیشی گرفت.

دی آندره یدلین، مدافع اینتر میامی در جمع جمعیتی بیش از 40 خبرنگار قبل از جلسه تمرین صبح پنجشنبه گفت: شهر در حال حاضر هیجان زده است. مردم واقعاً هیجان‌زده هستند، دیدن آن لذت بخش است.»

به گزارش اینتر میامی، مراسم معرفی مسی در روز یکشنبه در سراسر جهان به زبان های انگلیسی و اسپانیایی از طریق شریک استریم سال اول MLS، Apple TV+ پخش شد. و نزدیک به 200 نفر برای اولین جلسه تمرین مسی تایید شدند، با یک هلیکوپتر خبری در همان اوایل صبح. اگرچه خبرنگاران فقط به 15 دقیقه تمرین، که در این ورزش مرسوم است، دسترسی داشتند، گزارشگران تلویزیونی و رادیویی از آرژانتین به طور زنده از روی صندلی های خود در سمت دیگر زمین و بعداً از پارکینگ پخش می کردند.

دیوید بکهام، ستاره سابق فوتبال و مالک اینتر میامی گفت: “این هدیه ای است که لئو به ورزش داده است.” او در مرحله‌ای از دوران حرفه‌ای خود است که هر فوتبالیستی در این ورزش انجام داده است.

حتی خارج از زمین، مسی یکی از مشهورترین افراد روی زمین است. در جام جهانی قطر، دیدن نه تنها هواداران آرژانتین که پیراهن او را می پوشند و شعارهای تیم ملی را می خوانند، بلکه مردمی از بنگلادش یا فیلیپین را نیز می دیدند. برای مثال، بریدگی 30 فوتی مسی در ایالت کرالا در جنوب هند واقع شده است.

فدراسیون ملی فوتبال آرژانتین با تکیه بر محبوبیت خود در آسیا، یک سال و نیم پیش برنامه های رشد خود را در بازار ایالات متحده آغاز کرده بود. لئاندرو پترسن، مدیر فروش و بازاریابی AFA، گفت که فدراسیون قراردادهای 30 ساله در جنوب فلوریدا برای ساختن تاسیسات جدید (دهکده خلیج شمالی) یا بازسازی تاسیسات موجود (Hialeah) برای استفاده به عنوان مراکز آموزشی برای تیم ملی خود قبل از مسابقات کوپا آمریکا 2024 و جام جهانی 202 دارد.

اما اکنون که مسی در اطراف است، پترسن گفت که فدراسیون از این تقویت سود می برد و می بیند که جدول زمانی آن افزایش یافته است. او گفت که در گذشته رقابت با لیگ های ورزشی معتبر آمریکایی مانند NFL یا NBA دشوارتر بود.

پترسن به زبان اسپانیایی گفت: «آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد این است که شرکت‌های مختلفی که روی فوتبال سرمایه‌گذاری نکردند، زیرا این ورزش محبوب‌ترین ورزش در ایالات متحده نیست، اکنون شروع به گنجاندن بخشی از بودجه خود برای سرمایه‌گذاری در فوتبال کرده‌اند.

Emi Danieluk، سفیر برند Baires Grill، یک استیک‌خانه محلی آرژانتینی که اغلب میزبان مسی، خانواده‌اش و هم‌تیمی‌های آرژانتینی‌اش بوده است، گفت که ورود مسی به فرهنگ، محصولات و غذای آرژانتین آگاهی بیشتری بخشیده است. او اثرات موجی بالقوه بیشتری از حضور مسی می بیند.

دانیلوک گفت: «امروز نمونه‌ای از آنچه مسی در فلوریدا خلق می‌کند داریم، اما می‌توانم به شما اطمینان دهم که وقتی او به اینترمیامی به استادیوم‌های دیگری که ظرفیت بزرگ‌تری مانند آتلانتا یونایتد و 80000 نفر دارند، می‌رود، تأثیری که او در هر ایالت خواهد داشت واقعاً قابل توجه است. فکر نمی‌کنم مردم در حال حاضر متوجه این موضوع باشند.»

کسانی که در بازی روز جمعه حضور داشتند تاثیر قابل توجه مسی را دیدند. پس از ورود او و سرخیو بوسکتس، بازیکن تازه وارد و هم تیمی سابق مسی در بارسلونا، آنها شروع به افشای خط دفاعی کروز آزول کردند. در وقت‌های تلف‌شده، مسی خطا کرد و جادو کرد. او جمعیت را به جنون کشاند، با هم تیمی هایش جشن گرفت و دوید تا خانواده اش را در آغوش بگیرد.

مسی در ادامه گفت: می‌خواهیم اینگونه شروع کنیم و به این افراد پیروزی بدهیم و از همه مردم تشکر کنیم و بعداً افزود: امیدوارم همینطور ادامه دهیم و آنها در طول سال ما را همراهی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید