شورای شهر برای اقدام مترقی در مورد دستمزد، مرخصی استحقاقی فشار می آورد


افسران اجرای قانون سعی می کنند با باد پیشرونده سوار شوند در شورای شهر جدید شیکاگو پیشنهاد شد اقدامات چهارشنبه افزایش مزایای کارگران با حذف حداقل دستمزد کمتر برای کارگران انعام داده شده و اجازه دادن به کارگران برای جمع آوری زمان مرخصی با حقوق بیشتر.

اگر چه تلاش های قبلی برای پایان دادن به دستمزد تعیین شده کاهش یافته است، مدافعان معتقدند که این زمان می تواند بهترین زمان در شیکاگو با قهرمانی در طبقه پنجم شهرداری باشد.

شهردار براندون جانسون در مورد این موضوع کمپین تبلیغاتی کرد و آخر هفته گذشته پیش بند یک دستمزد منصفانه را پوشید و پیش غذاها را در همبستگی با سرورها در یک پذیرایی در کنفرانس مترقی نتروتس نیشن سرو کرد. خصوصی، بیش از نیمی از 50 نفر دیگر این شورا – که عمدتاً اعضای جناح مترقی تر بدن هستند – با افزایش تعدیل مرخصی استحقاقی تا 15 روز موافقت کرده اند.

ولی ارائه هر دو تیم در یک روز یک هشدار سریع از گروه حمایت از صنعت رستوران‌داری در ایالت دریافت کرد که گفت بهبودی پس از همه‌گیری همچنان متزلزل است و چنین دستوراتی می‌تواند منجر به از دست دادن شغل یا تعطیلی رستوران‌ها شود.

هنوز کارمند گروه‌های حمایتی مانند «یک دستمزد منصفانه» برای خلاص شدن از حداقل دستمزد کاهش‌یافته در چندین ایالت تلاش کرده‌اند و استدلال می‌کنند که اتکا به انعام به دستمزدها ثبات درآمد کمی می‌دهد و می‌تواند آنها را مجبور کند آزار و اذیت مشتریان را تحمل کنند، زیرا برای تأمین هزینه‌های زندگی به انعام وابسته هستند. بخشی از درآمد آنها

ما می دانیم که وقتی زنان ما در خط مقدم خدمات انعام هستند، مورد آزار جنسی قرار می گیرند. ما می دانیم که وقتی بدن و سلامت خود را در معرض خطر قرار می دهند، مورد تبعیض قرار می گیرند. جسی فوئنتس، 26 ساله، روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در مقابل شورا گفت جلسات ما یک تعهد اخلاقی داریم که مردم خود را کامل کنیم و امروز این مبارزه را آغاز می کنیم.»

از اول جولای، کارمندان شرکت هایی با حداقل 21 کارمند حداقل دارند 15.80 دلار در ساعت، اما کارگران شرکت هایی با 20 یا کمتر کار می کنند 15 دلار در ساعت اما کارگران انعام داده شده – مانند سرور رستوران ها، بارمن ها و زنگوله ها – حداقل دستمزد 9.48 دلار برای شرکت های بزرگتر و 9 دلار برای شرکت های کوچکتر دارند.

اگر دستمزد یک کارگر گواهی شده با انعام در بالا حداقل با حداقل دستمزد کامل برابر نباشد، کارفرما باید تفاوت را جبران کند، اگرچه مدافعان می گویند که همیشه این اتفاق نمی افتد. طبق گزارش اداره فدرال آمار کار داده ها، بارمن ها در منطقه بزرگ شیکاگو میانگین 16.28 دلار در ساعت در می 2022، شامل انعام، در حالی که پیشخدمت و پیشخدمت 15.53 دلار به دست آورد.

با توجه به پیشنهاد ارائه شده چهارشنبه، با حمایت مشترک Ald. کارلوس رامیرز-رزا، 35 ساله، گفت که طی دو سال آینده، نرخ دستمزد تجویز شده فعلی 3 دلار در ژوئیه 2024 افزایش می یابد و در جولای آینده مجدداً افزایش می یابد تا با حداقل دستمزد در سطح شهر مطابقت داشته باشد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که در پی همه‌گیری کووید-19، مشکلات استخدام در صنعت بار و رستوران ادامه دارد و کارگران می‌گویند دستمزدهای پایین و انعام‌های اندک باعث خروج آنها شده است. طبق گزارش ژوئن از One Fair Wage، در آوریل 6000 کارگر کمتر در مقایسه با فوریه 2020 و 8000 کارگر کمتر از اوج منطقه شیکاگو در آگوست 2017 وجود داشت.

پس از همه‌گیری، برخی از رستوران‌های محلی داوطلبانه انعام را متوقف کردند، دستمزدهای معمولی پرداخت کردند و سپس برای رفتن به سرورها هزینه خدمات ثابت 20 یا 25 درصد را دریافت کردند.

اما رئیس انجمن رستوران‌های ایلینویز به دنبال اجرای این مقررات احتیاط کرد.

سام تویا، رئیس انجمن، به تریبون گفت: «بدیهی است که انجمن رستوران‌های ایلینویز قویاً بررسی دقیق و گفتگو را تشویق می‌کند. اعضای او تقسیم شده اند: در حالی که برخی قبلاً دستمزد ترجمه شده را حذف کرده اند، برخی دیگر معتقدند “ما به یک باند طولانی، یک اجرای طولانی، نه دو سال نیاز داریم” و برخی دیگر “فکر می کنند ما باید با این موضوع مبارزه کنیم زیرا دراز مدت وجود دارد.” تأثیر بر آینده صنعت» و همچنین بادهای معکوس اقتصادی ناشی از رکود بالقوه.

فوئنتس گفت که آماده مذاکره برای اجرای طولانی تر با شرکت رستوران است، اما نه بیشتر از چهار سال.

سارو جایارامان از وان فیر واج در کنفرانس خبری گفت که کالیفرنیا، اورگان، واشنگتن، نوادا، مونتانا، آلاسکا و مینه سوتا حداقل دستمزد کامل با انعام را برای «دهه‌ها سال» خواسته‌اند و اشاره کرد که طرح‌های رای‌گیری برای لغو حداقل دستمزد در حال انجام است. در اوهایو، میشیگان، آریزونا و آیداهو.

زمانی که این پیشنهاد ارائه شد، پیشنهاد دستمزد به کمیته قوانین شورای شهر ارجاع شد، جایی که قانون معمولاً ناپدید شده یا حداقل با تأخیرهای قابل توجهی مواجه شده است.

فوئنتس با نامیدن این «تاکتیک تاخیر» گفت: «می دانیم که شهردار از آن حمایت می کند. ما آن را از ضوابط خارج می کنیم، در ابتدای شهریور به پرونده رسیدگی می کنیم و در مهرماه به دنبال حل و فصل هستیم» در بحث بودجه. این اولویت اصلی (شهردار جانسون) است. این در مورد اگر نیست – در مورد چگونگی است.

جانسون روز چهارشنبه در حالی که متعهد شد با «همه ذینفعان» روی بسته نهایی کار کند، گفت: «من اغلب گفته‌ام که سیاست‌های این دولت بر دستمزدهای بهتر و فرصت‌های شغلی بیشتر برای کارگران این شهر شگفت‌انگیز تمرکز خواهد کرد.

شهردار افزود: دستمزدهای اجباری فعلی “بر خلاف قابلیت اقتصادی شهر شیکاگو عمل کرده است.” “این در مورد سرمایه گذاری بر روی مردم است – زنان سیاه پوست، زنان قهوه ای، سرپرست خانوارها – زیرا با سرمایه گذاری روی مردم، ستون فقرات اقتصاد خود را تقویت خواهیم کرد.”

در حالی که تلاش‌های قبلی برای حذف حداقل دستمزد کارگران بارها در شورا متوقف شده است، گروه‌های مدافع کارگران پیروز شدند. مرخصی استعلاجی با حقوق در سطح شهر که در تابستان 2017 اجرایی شد.

اما مقررات مرخصی استحقاقی پیشنهادی روز چهارشنبه با الزام کارفرمایان به کارمندان اجازه می دهد تا مرخصی با حقوق را به هر دلیلی، نه فقط در زمان بیماری، انباشته کنند.

آلد.  مایکل رودریگز، 22 ساله، در مورد گسترش مرخصی استحقاقی قبل از جلسه شورای شهر در تالار شهر، 19 ژوئیه 2023 صحبت می کند.

توسط بسیاری از همان سالمندان مترقی که می خواهند حداقل دستمزد کمتر را حذف کنند، معیار مرخصی استحقاقی از Ald معرفی شده است. مایکل رودریگز، بیست و دوم، از کارگران می‌خواهد که طبق قانون فعلی، به‌جای یک ساعت مرخصی با حقوق به ازای هر 40 ساعت کار، به ازای هر 15 ساعت کار، یک ساعت مرخصی با حقوق دریافت کنند. کارمندان تحت این پیشنهاد می توانند تا 15 روز مرخصی با حقوق در سال به جای پنج روز در سال که طبق قانون فعلی مجاز است، دریافت کنند.

این پیشنهاد همچنین شامل تمام مدت مرخصی با حقوق انباشته شده است که به سال آینده منتقل می شود و به کارمندان برای زمان مرخصی با حقوق استفاده نشده پرداخت می شود. هنگامی که آنها کار را متوقف می کنند. همچنین «تقریباً همه کارمندان» را پوشش می‌دهد، نه فقط آن‌هایی که برای کارفرمایان متوسط ​​یا بزرگ کار می‌کنند.

حامیان گفتند که این فرمان پیشنهادی، در صورت تصویب، الزامات مرخصی استحقاقی ایالتی را که از اول ژانویه آغاز می شود، لغو می کند. قانون ایالتی تا پنج روز مرخصی در سال را ایجاب می کند.

همچنین در روز چهارشنبه آلد. گیلبرت ویلگاس، 36 ساله، حکمی را برای دائمی کردن درآمد پایه تضمین شده شهر ارائه کرد.

برنامه این شهر که به عنوان آزمایشی جوامع انعطاف پذیر شیکاگو شناخته می شود، با کمک مالی فدرال برای کمک به ویروس کرونا پرداخت شده است و به گفته شهر، بودجه ای برای ادامه پس از این ماه ندارد.

بر اساس پیشنهاد Villegas، متقاضیان باید ساکن شیکاگو باشند که حداقل یک نفر از افراد وابسته در مدارس دولتی شیکاگو ثبت نام کرده باشد یا هنوز به سن کافی برای حضور در مدرسه نرسیده باشند. متقاضیان همچنین باید درآمد خانوار کمتر از 300 درصد سطح فقر فدرال داشته باشند و کارمند یا منتخب شهر یا ایالت نباشند. این شهر هنگام تعیین صلاحیت نیازی به افشای سوابق کیفری یا وضعیت مهاجرت متقاضی ندارد.

در جریان شورای شهرداری جانسون قول داد که برنامه را تا زمانی که “عمدی” دربرگیرنده زندانیان سابق باشد، احیا کند. با وجود از دست رفتن بودجه فدرال، مشخص نیست که او چگونه هزینه 30 میلیون دلاری پیشنهاد ویلگاس را پوشش خواهد داد.

تالیا سوگلین و آلیس یین از تریبون کمک کردند.

aquig@chicagotribune.com

دیدگاهتان را بنویسید