نماینده مردم اصفهان در مورد آلودگی هوای این شهر گفت: امسال تا امروز حتی یک روز هوای پاک هم نداشتیم. تا امروز ۶۲ روز ناسالم را تجربه کردیم.

به گزارش ایسنا مهدی طغیانی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در مورد آلودگی شهر اصفهان گفت: آلودگی هوا معمولا در نیمه دوم سال گریبان کلان شهرها را می‌گیرد. آلودگی اصفهان اما به کل سال تعمیم یافته است.

اصفهان از ابتدای سال ۶۲ روز ناسالم داشته است

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه اصفهان در سال گذشته تنها چهار روز هوای پاک را تجربه کرد گفت: امسال تا امروز حتی یک روز هوای پاک نداشتیم. در سال ۱۴۰۰ تا امروز ۶۲ روز ناسالم را تجربه کردیم. قانون هوای پاک وظیفه دستگاه‌های متولی را اجرا کرده است. تبصره ماده ۳ می‌گوید واحد های صنعتی بزرگ و متوسط باید به صورت بر خط(آنلاین) اطلاعات آلودگی شان را منتشر کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از اجرایی نشدن قانون هوای پاک خبر داد و گفت: به گفته اداره کل محیط زیست استان اصفهان تنها ۱۰ درصد واحدهای صنعتی در حال انتشار گزارش آلودگی هستند. ما در مورد سلامت مردم، به شماره افتادن نفس‌های مردم و اجرا نشدن قانون مسئول هستیم.

طغیانی: در سال ۱۴۰۰، اصفهان یک روز هوای پاک هم نداشته است

سالانه ۳۰ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا می‌میرند

طغیانی با استناد به گزارش سازمان محیط زیست گفت: سالانه ۳۰ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا می‌میرند و میزان کشته‌های کرونا همین حدود است.  چرا به داد مردم نمی‌رسیم؟ از سازمان ومحیط زیست و ریاست جمهوری تدبیر سریع برای کلان شهر اصفهان را خواستارم.

مرجع

دیدگاهتان را بنویسید